085 - 071 19 44 info@digitale-stad.nl
Glasvezel bij u in de regio

aanleg glasvezel IN VOLLE GANG!

Digitale Stad Lochem is in volle gang bezig met de aanleg van glasvezel. Hieronder vindt u meer informatie over de planning en de voortgang van het project. Op onze Facebookpagina houden wij u ook graag op de hoogte van de voortgang.

Heeft u zich nog niet ingeschreven? Doe dit dan snel!

Snel, Scherp en Helder

Supersnel internet, haarscherpe tv-beelden en een kraakhelder aanbod.
Dat is wat u krijgt met een glasvezelaansluiting van Digitale Stad Lochem.

Razendsnel internet. Nu en in de toekomst

Geen kosten onverwacht achteraf

Vrije providerkeuze. Geen verplicht abonnement

Meerwaarde voor uw woning

Planning aanleg van glasvezel

De aanleg van glasvezel wordt in 6 fasen in gang gezet. Op onderstaande kaart is de planning zichtbaar per deelgebied. Twijfelt u in welk deelgebied uw woning valt? Stuur dan een e-mail naar info@digitalestadlochem.nl met hierin uw postcode, plaatsnaam en huisnummer. Dan zullen wij u hierover informeren. Planning onder voorbehoud van wijzigingen.

inschrijven

Wij zijn gestart met de werkzaamheden, heeft u zich nog niet ingeschreven? Doe dit snel voor dat de werkzaamheden starten bij u in de straat.

Hieronder kunt u het inschrijfformulier downloaden voor het project. U heeft de keuze voor een particulier of zakelijk inschrijfformulier of u kunt direct online inschrijven.

Zakelijk

€1.500,- inclusief BTW

Download Formulier (pdf)

Wat komt er bij de aanleg kijken?

De aanleg van een glasvezelnetwerk is een hele onderneming.
De glasvezelkabel gaat ondergronds en dat vraagt om verschillende aanlegwerkzaamheden.

Aanleg

De aanleg van het netwerk gebeurt in fases. Gebied voor gebied....Daarbij werken we in elke fase vanuit de centrale, waar het netwerk wordt verdeeld, naar de woningen. Om in kaart te brengen wat er precies nodig is om uw glasvezelaansluiting te realiseren, komt er vooraf een monteur bij u langs. Samen bepaalt u waar de glasvezelmodem gemonteerd moet worden en waar de kabel, over uw erf, de woning binnenkomt. Als u niet thuis bent, vindt u een ‘niet thuis-kaart’ in de brievenbus en proberen we het later nog eens. Lopen we u nogmaals mis, dan nemen we telefonisch contact met u op. Als er langs de openbare weg geen ruimte is om de kabel langs een boom te leggen, boren we een gat onder de kern van een boom door. De kabel wordt vervolgens onder de boom doorgetrokken. Bomen hoeven niet verwijderd te worden en de schade aan de boom blijft beperkt.
Lees meer

Tuinboring

Er zijn twee verschillende wijzen waarop de kabel naar uw woning gelegd kan worden....Het doel is de kabel zo efficiënt mogelijk naar de woning brengen, zonder onnodige schade. We maken gebruik van Klic, een overzicht waar alle kabels en leidingen in zijn geregistreerd. Zo kunnen we precies zien of de werkzaamheden niet plaatsvinden in de buurt van andere leidingen of kabels. Liggen er op uw erf kabels of leidingen die niet geregistreerd staan bij Klic, geef dit dan vooraf door aan de monteur.

Graafwerkzaamheden

We graven een geul van de hoofdkabel naar de woning. Dit vindt plaats op de openbare grond en op uw erf/eigen grond. Na de graafwerkzaamheden, wordt het erf weer hersteld door de aannemer.

Kabels Schieten

Grootschalige graafwerkzaamheden zijn niet altijd nodig. Vaak kunnen we een glasvezelkabel over een korte afstand schieten, bijvoorbeeld van de stoep tot de woning onder een voetpad of tuin.
Lees meer

Aansluiten

Na de aanleg is alleen nog een klein stukje oranje glasvezelkabel in de grond zichtbaar....Verwijder dit niet! We hebben het nodig voor de aansluiting in uw woning. Na de aanleg brengt een monteur de kabel uw woning binnen en plaatst hij de glasvezelmodem. Als u niet thuis bent, vindt u een ‘niet thuis-kaart’ in de brievenbus en proberen we het later nog eens. Lopen we u nogmaals mis, dan nemen we telefonisch contact met u op om een nieuwe afspraak met u in te plannen. Op het moment dat de glasvezelmodem is gemonteerd in uw woning, kunt u nog geen glasvezelabonnement aanvragen. Hiervoor moeten de werkzaamheden in de gehele regio volledig afgerond zijn. Wij zullen u informeren vanaf wanneer u een abonnement kunt aanvragen bij de providers.
Lees meer

Activeren

Zodra het netwerk volledig is aangelegd ontvangt u bericht van ons....Op dat moment zal de automatisch incasso voor de eigen bijdrage aangekondigd worden en kunt u een glasvezelabonnement afnemen. U kunt direct contact opnemen met de provider naar keuze, die levert op het glasvezelnetwerk van Digitale Stad. Blijft u bij uw huidige provider? Dan zal de provider de overstap gemakkelijk kunnen inrichten. Verandert u van provider? Dan bieden enkele providers een overstapservice. Op het moment dat u een abonnement heeft gekozen, komt er een monteur van de provider bij u aan huis om de aansluiting “actief” te maken. Daarna kunt u gebruik maken van internet, televisie en telefonie via het glasvezelnetwerk.
Lees meer

Wie zijn wij

Als bedrijf, maar zeker ook als bewoner is het in deze tijd belangrijk om snel en stabiel internet te hebben en er zijn nog te veel plekken in Nederland waar dit niet mogelijk is. In het buitengebied Leusden hebben wij als initiatiefgroep de eerste stap gezet binnen het glasvezeldomein. Hier hebben wij kennisgemaakt met het enthousiasmeren van bewoners van het buitengebied voor de mogelijkheden van glasvezel. Dit was succesvol en wij zien dit als de mogelijkheid om meer buitengebieden de kans te geven om stabieler en sneller internet te krijgen.

Onze visie

“Er wordt veel gepraat over de aanleg van een goede infrastructuur in de buitengebieden in Nederland, maar vaak blijft het bij mooie plannen. Wij willen het buitengebied aansluiten op het beste netwerk en dit samen met de bewoners en bedrijven tot een succes maken.”

Glasvezelprojecten

Digitale Stad Lochem levert u een glasvezelaansluiting, afgemonteerd bij u in de woning.

Maatwerkoplossingen

Digitale Stad Lochem denkt graag met u mee over eventuele maatwerk-oplossingen.

Connectivity diensten

Naast het aanleggen van glasvezelnetwerken biedt Digitale Stad B.V. ook zakelijke werkplek- en telecomdiensten op haar glasvezelnetwerk.

Contactgegevens

Om uw vragen zo goed mogelijk te behandelen vragen wij u om de vragen naar het juiste adres te sturen. Hieronder onze contactadressen.
;

Algemene vragen

info@digitalestadlochem.nl
085 – 071 19 44

;

Vragen over aanleg

info@digitalestadlochem.nl
085 – 071 19 44

;

inschrijvingsvragen

info@digitalestadlochem.nl
085 – 071 19 44

Bekende providers

Wij leggen het netwerk aan, maar sluiten geen abonnementen af. Dat wil zeggen dat ons netwerk wordt gebruikt door verschillende providers zoals KPN, Telfort en XS4ALL. De keuze voor een provider en pakket is dus volledig aan u, ook over vijf of tien jaar.

Let’s Start Something new
neem contact op!

Heeft u een vraag of bent u benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen?

Digitale Stad B.V
De Mulderij 14 | 3831NV Leusden
085 – 0711944
info@digitalestadlochem.nl
KvK: 70075735