085 - 071 19 44 info@digitale-stad.nl

Hier vindt u antwoorden op onze veelgestelde vragen

Aanleg

Wat zijn de eenmalige kosten voor de aanleg van glasvezel?

De eenmalige kosten voor de aanleg van glasvezel zijn variabel per project. Kijk op de desbetreffende projectpagina voor het tarief wat in uw regio geldt. 

Is het ook mogelijk om later een aansluiting af te nemen?

Ja dat is mogelijk, maar dan betaalt u minimaal €250,00 bovenop de initiële projectkosten en wordt er een voorstel gemaakt op basis van werkelijk te maken kosten.

Waar wordt de glasvezelkabel afgemonteerd?

Het uitgangspunt is de meterkast, maar in overleg kan dit ook een andere plek in huis zijn.

Maakt het nog verschil in kosten of mijn woning 20 meter of 300 meter van de openbare weg staat?

Nee, iedere woning in het projectgebied kan worden aangesloten voor €1.500,00

Komt er iemand bij mijn woning kijken voor de aanleg?

Ja, er komt een schouwer bij u langs om, in overleg met u, te bepalen wat de meest efficiente manier is om de kabel van de weg naar de woning te leggen en waar de kabel in de woning af te monteren.

Hoe voorkomen de graafploegen het raken van leidingen en kabels in mijn tuin?

De werknemers hebben toegang tot Klic, hierin worden alle kabels en leidingen geregistreerd, waardoor deze terug te vinden zijn.

Is het mogelijk om twee aansluitingen aan te vragen op 1 adres?

Ja, dit is mogelijk. Het is dan wel verstandig om op de aanmelding te vermelden dat het gaat om een extra aansluiting.

Op mijn erf staan twee woningen met een A en B nummer, is het dan goedkoper om twee aansluitingen aan te vragen?

Nee, de eenmalige kosten per woning staan vast. U betaalt dan twee keer €1.500,00

Mijn woning is nog in aanbouw, is het mogelijk om wel al een aansluiting aan te vragen?

Ja. U dient dan tijdens de schouw aan te geven waar op het erf de kabel dient te komen. Daarnaast vragen wij u om te vermelden dat het om een nieuw te bouwen woning gaat.

Het product

Is het mogelijk om bij mijn huidige provider te blijven?

Ja, dit is mogelijk op ons netwerk. Als uw huidige provider diensten aanbiedt op glasvezel, zullen zij ook leveren op ons netwerk. LET OP: Ziggo levert geen diensten over glasvezel. 

Welke provider zijn dit?

De meest bekende zijn: KPN, XS4ALL, Telfort, Tele2 en T-mobile Thuis. Voor het volledige overzicht kunt u het best even kijken op www.eindelijkglasvezel.nl

Als ik op mijn postcode zoek, komt er een melding dat ik geen glasvezel krijg, klopt dat?

Op dit moment is uw postcode nog niet beschikbaar in de systemen van de providers. Als u kijkt op www.eindelijkglasvezel.nl en hier zoekt op plaats Apeldoorn, krijgt u het aanbod te zien wat ook bij u beschikbaar zal komen. 

Moet ik al een abonnement afsluiten bij een provider?

Nee, dit is pas mogelijk op het moment dat u een werkende aansluiting in uw woning heeft.

Welke snelheden zijn haalbaar op het netwerk?

Gangbare bandbreedtes zijn: 50Mb/50Mb, 100Mb/100Mb of 500Mb/500Mb per seconde.

Wie beheert het netwerk?

KPN NetwerkNL

Wie is eigenaar/investeerder in het netwerk?

Delta Rijssen Glasvezel Investeringen

Vraag-bundeling

Hoe worden wij op de hoogte gehouden van de stand van zaken?

Wij zullen u per brief/mail op de hoogte houden van belangrijke ontwikkelingen omtrent onze projecten, daarnaast kunt u op onze website de huidige stand van zaken terugvinden.

Wat doen jullie aan communicatie in het projectgebied?

Wij versturen diverse mailings, houden informatiebijeenkomsten en staan met een Glasvezelinformatiepunt geregeld in de regio om bewoners met vragen te woord te staan.

Ik ben mijn inschrijvingsformulier kwijt, waar kan ik een nieuwe vinden?

Op onze website kunt u zowel het particuliere, als het zakelijke formulier downloaden.

Wat is het verschil tussen een zakelijke en een particuliere aansluiting?

Fysiek is het product exact hetzelfde, het is enkel een administratieve steun om wellict BTW terug te kunnen vorderen over het bedrag. 

Eenmalige kosten

Is het mogelijk om te onderhandelen over de prijs?

Nee

Is het bedrag inclusief BTW?

Ja

Betaal ik na deze kosten nog andere maandelijkse kosten aan Digitale Stad?

Nee, na betaling van de eenmalige kosten brengt Digitale Stad u geen kosten meer in rekening.

Is het mogelijk om in maandelijkse termijnen te betalen, zoals bij Glasvezel Buitenaf?

Nee, bij Digitale Stad is het enkel mogelijk om in 1 of in 2 termijnen te betalen. 

Is automatische incasso verplicht?

Ja

Wanneer wordt het bedrag afgeschreven?

Op het moment dat u een werkende verbinding in de woning heeft. En heeft u gekozen voor twee termijnen, dan wordt de tweede termijn 90 dagen later geincasseerd. 

Let’s Start Something new
neem contact op!

Heeft u een vraag of bent u benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen?